Velkommen i praktik på Ny-Vestskolen

Ny-Vestskolen byder dig velkommen i praktik. Vi ser frem til at skulle arbejde sammen med dig.

Nedenfor finder du en liste med forskellig praktikinformation, som du måske kan have glæde af i forbindelse med, at du starter på skolen.

Hvis du har brug for yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte praktikkoordinator Lisbeth Brinth – tlf.nr.: 51728280

Praktikinformation

• Skolernes adresser er

Nordskovskolen, Bækvej 14, 4690 Haslev

Vibeengskolen, Vibeeng Allé 2, 4690 Haslev

Terslev Skole, Terslev Skolegade 34A, 4690 Haslev

Sofiendalskolen, Sofiendalsvej 42, 4690 Haslev

• Skolens kontor – tlf.: +45 5620 4690
  • Du skal i forbindelse med opstarten af din praktik henvende dig til skolens sekretær omkring børneattest.
  • Du kommer til en skole, der arbejder målrettet og med fokus på elevernes ressourcer, aktuelle behov og potentialer.
  • Der vil ofte være andre praktikanter end dig, og skolen vil i praktikperioderne være dit uddannelsessted.
  • Du knyttes til et team, hvor de fleste af dine timer læses. Du vil samarbejde med flere lærere i teamet.
  • Du indgår i planlægningen af undervisningen i din praktikperiode.
  • Når du er i praktik på Nordskovskolen, vil du blive betragtet som kollega og studerende. Du vil få mulighed for at arbejde undersøgende og selvstændigt indenfor de rammer, som er beskrevet i skolens uddannelsesplan for praktikken
  • Du kommer til en skole med mange dygtige medarbejdere, som gerne rådgiver, vejleder og inddrager dig i undervisningens tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering.
  • Mens du er i praktik på skolen, forventes du, ud over din undervisningsforpligtelse, også at være til stede og deltage i møder, kurser, A-dage og lign..
  • Mens du er på skolen, oprettes du som bruger af skolens Google Drev og med de mapper, der hører til de team, du er i. I den forbindelse skal du være opmærksom på din tavshedspligt.
  • Du kan benytte skolens arbejdsrum og pædagogiske læringscenter.
  • Du vil forud for din praktikperiode blive inviteret til et kaffemøde med skolens praktikkoordinator og dine kommende praktiklærere for at tale om din praktik. På dette møde forsøger vi så vidt muligt også at lave dit praktikskema.
  • Det er vigtigt, at du/I på det første møde med praktiklærerne får aftalt, hvordan I fremadrettet kommunikerer sammen.
  • Du har mødepligt til dine praktiktimer.
  • Ved sygdom skal du melde dig syg ved at ringe til og orientere skolens praktikkoordinator (Lisbeth Brinth: tlf.: 51728280), dine praktiklærere og dine medstuderende om, at du ikke kommer. Når du er frisk igen, skal du melde dig rask senest kl. 7.45 samme dag, som du starter igen. Du skal benytte samme telefonnummer.
  • Der er kaffeordning på skolen. Du skal selv sørge for at sætte dine kopper i opvaskemaskinen og rydde op efter dig.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Praktikkoordinator

Lisbeth Brinth