Velkommen

Vi har fået nyt navn

Siden den nye skolestruktur trådte i kraft den 1/8-2024 har vi afventet at processen med at finde de nye 2 skolenavne blev afsluttet.

Der har på både Ny-Østskolen og på Ny-Vestskolen været gennemført processer med inddragelse af børn, medarbejdere og forældre med henblik på at komme med et konkret forslag til navne på hver af de nye distriktsskoler.

De nye navne som er blevet godkendt i Børn og Læringsudvalget den 26/9-2024 er:

Haslevskolerne  (før Ny-Vest)

5-kløverskolerne (før Ny-Øst)

Haslevskolerne er en distriktsskole beliggende i Faxe Kommune bestående af fire matrikler – Terslev Skole som en del af Landsbyordningen, Sofiendal, Vibeengskolen og Nordskovskolen.

Haslevskolerne har cirka 1300 elever og 200 medarbejdere.

Vi prioriterer samarbejdet på tværs af matriklerne højt blandt andet gennem fælles personalemøder, pædagogisk udvikling, fagnetværk og sociale arrangementer.

Vores engagerede medarbejdere, skolebestyrelsen og ledelsen samarbejder dagligt om at skabe de bedste rammer for elevernes faglige og sociale udvikling. Vi er ambitiøse på børnenes vegne, og vi er en skole, der lægger vægt på stærke fællesskaber og anerkender betydningen af, at læring foregår i relationer. Vi har ikke dine og mine børn, men vores børn. Det betyder, at den anerkendende tilgang til elever, kolleger og forældre danner udgangspunkt for skolens pædagogiske profil.