Overgangsbestyrelsen

Overgangsbestyrelsens første møde

Overgangsbestyrelsen har holdt deres første møde i torsdag d. 22/2-24

Kære forældre på Sofiendal, Terslev, Vibeeng og Nordskov

Overgangsbestyrelsen har holdt deres første møde i aftes d. 22/2, og vi havde et godt og konstruktivt møde med livlig debat og stor åbenhed. Det tegner virkelig godt. Billedet illustrerer meget fint den gode stemning, mødet var præget af.

Bestyrelsens sammensætning

Bestyrelsen fik som noget af det første konstitueret sig, og det blev Michelle Sølvskov Jepsen (forælder i hhv. Terslev Børnehus og på Terslev Skole), der blev valgt som formand og som næstformand blev det Cecilie Svegaard Aakjær (forælder på Sofiendal).

Overgangsbestyrelsen består i øvrigt af:

Fra Sofiendal: Brian Medveczky – forælder og Christina Ottoson – medarbejderrepræsentant

Fra Terslev: Mette Winkler – medarbejderrepræsentant

Fra Vibeeng: Jens Juel Jensen – forælder, Michael Pedersen – forælder, Cecilie Vargel – forælder, Christina Puggaard – forælder samt Wicky Frank – medarbejderrepræsentant

Fra Nordskov: Signe Mia Holm - forælder, Jens Jørgen Stokholm – forælder, Martin Gjøl Sveistrup – forælder, Lisbeth Brinth – medarbejderrepræsentant, Emma og Sofie – elevrådsrepræsentanter

Fra ledelsen: Mia Kokfelt Thomsen – sekretær, Bo Dau Frederiksen – udskolingsleder og Susanne Meyer Christensen – skoleleder.

Det er en ordentlig flok at holde styr på, så vi skal holde os skarpe på struktur og systematik i møderne, så alle oplever

at kunne komme til orde, men vi har en dygtig formand og næstformand til at varetage den opgave. Det viste de

allerede på vores første møde.

På vores møde blev det slået fast, at overgangsbestyrelsens arbejde og rolle bliver så godt som muligt at gøre banen

klar for den nye bestyrelse, som pr. 1/8 træder til efter skolebestyrelsesvalget her til foråret. Vi skal have sat fokus på

de væsentligste principper for den bestyrelse at arbejde videre med og vi skal have gjort klar til skoleårets planlægning herunder godkendelse af timefordelingsplan, budget for august – december samt godkendelse af skemaer, når vi kommer dertil.

Gammel og overgangsbestyrelsens arbejde frem til sommerferien

Som udgangspunkt vil denne bestyrelse kun udarbejde de principper, som vil være nødvendige i forbindelse med skoleårets planlægning og skoleopstarten. Ellers vil principarbejdet ligge hos den kommende bestyrelse. Dog vil vi udpege arbejdsgrupper, som kan vurdere, hvilke principper vi vil kunne sammenskrive fra Midtskolen og Vestskolen relativt hurtigt.

Samtidig med at Overgangsbestyrelsen holder møder og planlægger i forhold til kommende skoleår, så fortsætter den ”gamle” bestyrelse med at sikre driften frem til sommerferien.

Skolebestyrelsesvalg

Inden d. 1/6 skal vi have valgt en ny bestyrelse til at drive skolebestyrelsesarbejdet videre. I vil snarest muligt få alle detaljer i forhold til hvornår og hvordan det kommer til at foregå.

Fusionsprocessen

Såvel i vores Overgangs MED-udvalg (for medarbejderne på de fire matrikler) som i Overgangsbestyrelsen er vi utroligt optaget af at vores vigtigste opgave bliver at skabe en ny skole sammen, hvor vi fusionerer det bedste fra hhv. Midtskolen og Vestskolen. Det gælder på alle planer: administrativt, pædagogisk og udviklingsmæssigt. Det bliver et spændende arbejde, hvor vi vil få mulighed for at se bort fra det vi ikke syntes fungerede lige så godt, og samtidig åbne op for nye veje i et udviklingsorienteret perspektiv.

Skolens navn

På næste Overgangsbestyrelsesmøde vil vi fastlægge en proces for udvælgelsen af et nyt navn til vores skole. Den skal

jo ikke længere hedde Vestskolen, men skal i stedet have et navn som afspejler alle fire matrikler.

Mange hilsener fra

Overgangsbestyrelsen og Susanne